loading...
اشنایی با انواع قطعات تاسیساتی
mohammad بازدید : 17 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

زندگی روزمره انسان ها و هر صنعتی به صورت گسترده ای به برق وابستگی دارد.از این رو انتخاب و خرید سیم و کابل با کیفیت و استاندارد کار تخصصی بوده و نیاز به مشاوره و یادگیری و اموزش نیز دارد.
برای انتقال جریان الکترسیته از فلز رسانا مانند آهن ، مس و آلومینیوم ضروری است . 
با توجه به محل نصب ، دمای محیط ، آمپر مصرفی و طول مسیر تعیین می شود. 
طبق آمارهای منتشر شده ، تقریبا 50 درصد از اتش سوزی ها به دلیل انتقال غیر اصولی و استفاده از سیم  وکابل با کیفیت پایین منتج شده شده اند.در ساخت و سیم و کابل کوچکترین خطا منجر به خسارت های بزرگی می شود.
استفاده از سطح مقطع مناسب و استاندارد ، برای هر کاربردی بسیار ضروری است تا از بروز اتش سوزی و خسارت جلوگیری شود و با توجه به سیم و کابل مورد نیاز در مصرف آن صرفه جویی نمود.
در ایران حدود 150 کارخانه تولید سیم و کابل وجود دارد که سیم و کابل با کیفیت  و مناسب تولید می کنند.دسته بندی کارخانجات تولید سیم و کابل با توجه به محصول های تولیدی ، میتواند گزینه های انتخاب شده برای محل مورد نیاز را کاهش می دهد و انتخاب نیز ساده تر می شود.
پارامترها و معیار های مختلفی برای انتخاب سیم و کابل با کیفیت و مناسب وجود دارد که برخی از انها شامل :
استاندارد بودن
کیفیت سیم و کابل
برند سیم  وکابل
تجهیزات استفاده شده در تولید محصول
تجربه در تولید سیم و کابل
و ...
اما بهترین برند سیم و کابل همواره رضایت مشتریان می باشد که در اولویت کار خود قرار دارد ، زیرا رضایت مشتریان می باشد که باعث پیشرفت در تولید سیم و کابل با کیفیت می شود.
با توجه به تعداد بالای برندها و شرکت های تولید سیم و کابل ، فرصت ذکر نام تمام برندها در این مطلب وجود ندارد. 
 

سیم و کابل البرز

مزیت عملکرد رقابتی برای کابل البرز، رسیدن به حضوری فعال و پررنگ در عرصه‌های داخلی و جهانی بوده است. این دستاورد، به مدد به‌کارگیری بهینه نیروی انسانی کارآزموده و سطح بالای نظارت کیفی بر محصولات به‌دست آمده و همزمان، به ارتقاء دانش فنی و به‌روز نیروهای خلاق این جموعه نیز، انجامیده است.
تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت این مجموعه به دانش روز دنیا و دریافت گواهینامه‌های اعتباری ایزو در چند لیسانس، از دیگر شاخصه‌های آن به‌شمار می‌آید.

صنایع سیم و کابل همدان

این مجموعه در اوایل دهه۶۰ خورشیدی و با اقبال به نیاز مبرم کشور به تولید ملزومات صنعتی الکتریکی توسط بخش خصوصی، در همدان احداث و بلافاصله آغاز به‌کار نمود. علاوه بر سطح بالای تولید، محصولات آن از نظر کیفی، توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته و به دریافت نشان‌های استاندارد ملی و بین‌المللی نائل گشته‌اند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی از شاخصه‌های ویژه این مجموعه است.

صنعتی الکتریک خراسان (افشار نژاد)

این مجموعه که از پیشگامان صنعت تولید ملزومات الکتریکی در ایران است، در سال ۱۳۴۵ در مشهد آغاز به‌کار نمود. همراهی و همکاری این مجموعه با یک خط تولید ایتالیایی و واردات سیم‌های تابیده از ژاپن، سالها بعد زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌ها و دستیابی به توانمندی تولید کابل برق در داخل کشور شد.
از مزایای قابل توجه این مجموعه تنوع کیفی محصولات و دارا بودن استانداردهای ایرانی و جهانی است که بر اعتبار آن افزوده و این شرکت را در زمره بهترین‌های صنعت برق قرار داده است. به‌نظر می‌رسد امکان گسترش فضا و فعالیت‌های این شرکت، بیش از پیش فراهم باشد.

سیم و کابل مغان

این کارخانه با قدمت ۳۰ ساله در شهرک صنعتی شاهرود، از پیشگامان صنعت کابل و سیم به‌شمار می‌آید. تاسیسات برقی ساختمان از عمومی‌ترین مصارف کاربردی این فیلدکاری بوده و عمده‌ترین تولیدات کارخانجات ملزومات الکتریکی مغان را تشکیل می‌دهند. طراحی روکش‌های عایق تخصصی از مهمترین ویژگی‌های این برند شناخته شده محسوب می‌شود.

سیم و کابل کرمان

این برند از شناخته ‌شده‌ترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع کابل آنتن است. تا جایی که اهل فن، برای بهترین دریافت فرکانس بر روی آنتن، ملزومات ساخته شده با این نوع کابل را پیشنهاد می‌کنند. کابل کرمان عملا تمامی محدوده‌های فرکانسی را پوشش می‌دهد.
این برند توانسته در همکاری تنگاتنگ با سازمان های دولتی و خصوصی، تجربیات مثبت فراوانی کسب نماید. این مجموعه، با تسلط کامل بر نیازهای مشتریان، توانسته خود را به‌خوبی در فضای رقابتی مطرح نماید.
در این زمینه و با اقبال به موضوع پرمخاطب رسانه، به اهمیت کارکرد مفید این مجموعه تولیدی در عرضه کابل‌های مخابراتی و کواکسیال پی می‌بریم.

سیم و کابل یزد

این مجموعه برای برآورده کردن نیازهای کشور توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد. تولیدات آن به کابل افشان جهت برق فشار ضعیف اختصاص دارد. از ابتدای تاسیس تاکنون، تولید محصولات باکیفیت، سرلوحه تولیدات بوده و همواره تلاش شده تا این شرکت بتواند رضایت خاطر مشتریان را فراهم آورد.

رسانا کابل

شرکت رسانا، در ۱۳۷۲ و با همکاری گروهی از متخصصان، نخبگان و کارشناسان این صنعت آغاز به‌کار کرد. سرعت رشد آن به‌دلیل توان علمی بالا و نیروی متعهد چنان بالا بود که در سال ۱۳۹۱ با افزایش کمی و کیفی تولیدات نیاز به گسترش کار احساس و بلافاصله نیز عملی شد.
ارائه مشاوره قوی و به‌کارگیری تجهیزات مدرن‌ و به‌‌روز را می‌توان از نقاط قوت این برند خوشنام و جوان ایرانی برشمرد. در دهه اخیر این شرکت توانسته با سرمایه‌گذاری مضاعف در زمینه تولید انواع کابل و سیم برق و ملزومات جانبی، خدمات خود را ارتقا بخشد.

سیم وکابل سیمکو

تنوع کم‌نظیر محصولات سیم و کابل، به‌ویژه در خصوص کابل‌های مخابراتی و کواکسیال در بیش از ۱۰۰ نوع را می‌توان نقطه شرکت کابل و سیم سیمکو دانست. این شرکت هم‌چنین با تجربه‌ای حدود دو دهه توانسته رضایت خاطر مشتریان را جلب و نشان‌ اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و نیز استانداردهای منطبق با اروپا و ایزو را دریافت نماید.

کلام پایانی

از برندهای برتر در حوزه این صنعت نیز یاد کردیم و نقاط قوت هر یک را به اختصار بیان نمودیم. لازم به ذکر است که این برندهای خوشنام و بسیاری از دیگر همکاران صنفی در این فیلد کاری، در تلاشند تا با تولید محصولات کابل و سیم مورد نیاز هم‌وطنان، ضمن حفظ استاندارد محصولات خود، به ارتقاء کیفی آنها نیز بپردازند. مطلب را با آرزوی موفقیت برای این شرکت‌ها و رشد و توسعه هر چه بیشتر صنعت برق کشورمان به پایان می‌رسانیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 1,031
  • بازدید کلی : 1,432